Chociaż Joe Freshgoods jest najlepiej znany ze swoich współprac z marką New Balance dotyczących butów sportowych, projektant z Chicago zawsze stara się dostarczać wysokiej jakości ubrań. Teraz, gdy rozdzielają się wygrane w losowaniach dotyczących modelu 990v4, JFG prezentuje swoją kolekcję odzieżową na sezon jesień/zima 2023 roku związaną z kampanią „1998”.
Podobnie jak obuwie, odzież z kolekcji „1998” czerpie inspirację z muzyki i kina z okresu kluczowego dla życia JFG, czyli późnych lat 90. Film “Belly” z 1998 roku w reżyserii Hype Williamsa stanowi ważny punkt odniesienia nie tylko dla modelu 990, ale również dla towarzyszących mu skórzanych kurtek, zainspirowanych kurkami Avirex noszonymi przez postacie Nas i Method Mana w filmie. Wersja JFG zawiera logo „Freshgoods” z przodu i dostępna jest w dwóch kolorach: czarnym i błękitnym. Chociaż ta część nie jest oficjalną współpracą z Avirex, Freshgoods zapowiada współpracę Avirex x JFG w 2024 roku.
Nawiązania do filmu “Belly” kontynuowane są w przypadku czarnej kurtki z kołnierzem na guziki. Z tyłu znajduje się grafika przedstawiająca osobę noszącą uszka królicze, nawiązującą do sceny z filmu “Gummo” Harmony’ego Korine, którą postacie z “Belly” oglądają u Tommy’ego. Natomiast długa bluza “Rise Above The Madness” odwołuje się do głębokiej rozmowy między postaciami Sincere’a i Shorty’ego. Inne elementy obejmują dresy z weluru zdobione nostalgicznie stylizowanymi logo oraz bluzy JFG x New Balance.
Nie mogło zabraknąć również graficznych t-shirtów w kolekcji JFG. T-shirty odgrywają istotną rolę w karierze Joe, aż do tego stopnia, że postanowił podkreślić swoją miłość do nich współpracą z Converse w 2020 roku. Kolekcja “1998” zawiera t-shirt “Champion Sound”, który hołduje dźwiękom dancehall, które zalały fale radiowe pod koniec lat 90., wraz z pojawieniem się artystów takich jak Sean Paul (który również występuje w “Belly”). Inny t-shirt zainspirowany jest koncepcją “When The Homies Link Up”. Joe tłumaczy:
“Zawsze fascynowały mnie obrazy radosnego wspólnego bawienia się Afroamerykanów, szczególnie pod koniec lat 80. i przez całe lata 90. Od kolorowych tła po szczere wyrazy twarzy i eklektyczne stroje – te chwile są jak cenne muzealne eksponaty szczęścia we wspólnocie czarnoskórej. W świecie, gdzie materialne odbitki i zdjęcia stają się coraz rzadsze, chciałem zrobić coś wyjątkowego.”