Trzecia wspólna kolekcja Song for the Mute i adidas Originals wzbudza nostalgiczny nastrój, jednocześnie utrzymując wyraźną, współczesną istotę.
Model ‘SFTM-003’ to ponowne i nowatorskie spojrzenie na kultowy Country OG z trzema kolorystykami inspirowanymi latami 90. – jasnoszarym i turkusowym nylonem przypominającym vintage wiatrówki, klasyczną czarną skórą z detalami zamszu. Metalowe elementy D-ring łączą się z niestandardowym systemem sznurowania inspirowanym parakordem, sugerując pewną wizję futurystycznej nostalgii.
Dyrektor Kreatywny Lyna Ty reinterpretuje dziedzictwo sylwetek poprzez nowoczesne tkaniny i detale w całej gamie odzieży towarzyszącej obuwiu – obejmującej osiem elementów eksplorujących nowe kierunki i techniki tekstylne.
Kurtki z polaru z zamkiem łączą się z cyfrowo zadrukowanymi kontrastowymi rękawami i haftem logo. Zniszczone bluzy z dżerseju w brązie i turkusie towarzyszą przesadzonemu blezerowi i spodniom z naciśniętymi guzikami, obie wykonane z lekkiej powlekanej bawełny. Niestandardowe dzianiny żakardowe z misternymi kontrastowymi pracami kolorystycznymi uzupełniają ofertę.
Fotograf Atsushi ‘Jima’ Nishijima, ceniony za swoje szczere fotografie aktorów na planach filmowych, uchwycił ten pośredni, nieco odchylony od normy nastrój w towarzyszącej kampanii. Współpracując bezpośrednio z Dyrektorem Artystycznym i Stylistą Stephenem Mannem, para uchwyciła młodzieńcze chwile zza kulis aktorów na tle miejskich krajobrazów i przelotnych miejsc, takich jak zaułki czy metalowe rusztowania. Taka metoda tworzenia obrazów pozwala Jima uchwycić chwile między momentami – podkreślając piękno niestarannie skomponowanych scen.
Artysta fryzjer Erol Karadag wprowadza teatralne peruki z epoki, które wzbogacają całą opowieść. Kontrastując z nowoczesnym otoczeniem, peruki wprowadzają element podróży w czasie i dramatu, dodatkowo wspierając tematykę dziedzictwa i modernizmu eksplorowaną przez Tę w swoich kolekcjach.